وب نوشت

وب نوشت

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

روزه برای این است که ثروتمند و نیازمند با هم مساوی شوند ، بدین معنا که ثروتمند (در حالت طبیعی) طعم گرسنگی را نمی‌چشد تا بر فقیر رحم نماید، زیرا بر بهره‌مندی از هر چه اراده می‌کند قادر است به همین دلیل، خداوند عزوجل اراده فرمود بین مخلوقاتش تساوی ایجاد نمایند بدین صورت که به ثروتمند حس گرسنگی و درد را بچشاند تا (این شخص ثروتمند) ناتوان را احسان، و گرسنه را، اطعام نماید». بررسی سخنان ائمه(علیهم السلام) نشان می دهد که روزه دارای آثار و برکاتی دارد که در قسمت ادامه مطلب به برخی از مهم‌ترین آن‌ها که رابطه‌ای مستقیم با کرامت انسان دارند اشاره می‌گردد.

محمد رضا باب الخانی

با پیشانی ای که از اخم و ناراحتی چین های عمیقی بر روی آن افتاده بود وارد مغازه شد ... بدون اینکه سلام کند پرسید آقا قیمت این عینک چنده؟!! از حرکت و حالتش خوشم نیامد ... ولی با لبخند به او سلام کردم ... چند تا از چین های روی پیشانی اش باز شد ... گفتم خوش آمدید ... امری داشتید؟!! قیافه اش به کلی عوض شد ... پیشانی اش صاف شد ... نگاهش آرام تر شد ... انگار فهمیده بود کارش زشت بوده ... هول شد و گفت: ببخشید! سلام، ممنون. قیمت این عینک را می خواستم بدونم! با خودم گفتم: چه قدر بعضی از ما آدم ها تلخ هستیم به طوری که با یک من عسل هم نمی شود ما را خورد!!

محمد رضا باب الخانی

ما معتقدیم که خود آگاهی فرع بر خدا آگاهی است. توجه به این خود آگاهی خدا آگاهانه چه تأثیری در زندگی همسران دارد؟ سر سفره شام نشسته اید. غذا به شدت کم نمک است. واکنش اول: در نمکدان را باز می کنید و نمکهای آن را روی بشقاب غذایتان خالی می کنید. با اینکه می دانید با این مقدار نمک، غذایتان شور می شود اما به خاطر اینکه حرص همسرتان را دربیاورید این کار را انجام می دهید. بعد هم نمکدان خالی را به سمتی شوت می کنید. به کمک آب مقداری از غذا را می خورید اما دیری نمی پاید که طاقتتان طاق می شود و ورم معده لبتان را به شکایت باز می کند. همسرتان پاسخی به شکایت شما می دهد، شما هم پاسخی می دهید. او چیزی می گوید شما هم چیزی و این روند آنقدر ادامه پیدا می کند که پای مسائل و اختلافات گذشته هم به دعوا باز می شود. خلاصه آنقدر پیش می روید که قضیه بیخ پیدا می کند.

محمد رضا باب الخانی