وب نوشت

وب نوشت

بدون ریختن یک قطره خون نیز می‌توان رژیم صهیونیستی را از پای درآورد. چندی پیش رسانه‌های غربی پوستری با موضوع تحریم کالاهای وابسته به شرکت‌های صهیونیستی از سوی کمپین‌های مدافع حقوق مردم مظلوم فلسطین منتشر کردند که با استقبال حامیان آزادسازی قدس روبرو شده است. هدف از انتشار این پوستر آگاه‌سازی افکار عمومی و نشان دادن یکی از روش‌های حمایت از مردم مظلوم فلسطین از طریق تحریم کالاهای وابسته به کمپانی‌های صهیونیستی منتشر شده و بر این نکته تأکید دارد که «کوکاکولا بودجه جنگ‌ها و نسل کشی فلسطینی‌ها را تأمین می‌کند. سلول‌های مغزی را می‌کشد. دشمن و عامل ایجاد خشونت، اعتیاد و بیماری است». کمپانی کوکاکولا از سال 1966 همکاری خود را به طور رسمی با رژیم صهیونیستی آغاز کرد، این کمپانی در این سال با شکستن تحریم اقتصادی اعراب علیه این رژیم، یک کارخانه در اسرائیل تاسیس کرد و از این زمان 17 درصد از درآمد خود را به پروژه ارض موعود صهیونیست‌ها اختصاص داد.
این کمپانی همچنین برای خشنودی این رژیم گاهی در تبلیغات خود به طور آشکار اعتقادات مسلمانان را به سخره می‌گیرد و خشم مسلمانان را بیش از پیش برمی‌انگیزد.

به غیر از شرکت کوکاکولا شرکت‌های معروف دیگری مانند شرکت «نستله» نیز خدماتی به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهند. محل اصلی استقرار شرکت نستله در شهرک صهیونیست نشین «سدورات» است که درسال 1951 در یک کیلومتری نوار غزه بر ویرانه شهرک فلسطینی نشین «النجد» ساخته شد، شهرکی که در سال 1948 از سوی صهیونیست‌ها برای اسکان یهودیان پاک سازی نژادی شد.

شرکت نستله فعالیتش در سرزمین‌های اشغالی را در سال 1995 با خرید 10 درصد از سهام شرکت صهیونیستی تولید مواد غذایی «اوسم» آغاز کرد و بعد از دو سال با پرداخت 150 میلیون دلار 50.1 درصد سهام شرکت اوسم را در اختیار گرفت.
در سال 2002 با توافق کشور سوئیس و رژیم اشغالگر صهیونیستی جهت معافیت شرکت نستله از پرداخت مالیات سالیانه 80 میلیون دلار بیشتر وارد خزانه رژیم صهیونیستی می‌شود.
براساس جدیدترین گزارش‌ها شرکت‌های آی بی ام، موتورولا، اینتل و زیمنس از جمله معروف‌ترین شرکت‌هایی هستند که به عنوان حامی رژیم صهیونیستی معرفی شده‌اند.
اما در مقابل این حمایت‌ها کمپین‌هایی در سراسر جهان نیز در تحریم کالاهای تولید شده شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی تشکیل شده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی در این خصوص می‌نویسد که صادرات «اسرائیل» به کشورهای پیگس (پرتغال، ایرلند، یونان و اسپانیا) ۱۴ درصد کاهش یافته است.
مرکز آمار رژیم صهیونیستی با ارائه آمار مذکور، افزایش تنفر و تحریم محصولات تولید این رژیم را علت اصلی کاهش صادرات به کشورهای اروپایی ارزیابی کرده است.
اقدامات غاصبانه رژیم صهیونیستی موجب افزایش تنفر و بیزاری از این رژیم در عرصه بین المللی شده است و تحریم کالاهای صهیونیستی به ویژه آن دسته که در شهرک‌‌های صهیونیست نشین تولید می‌شوند یا شرکت‌هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت به عمل می‌آورند، به عنوان راهکاری برای مخالفت با سیاست‌های غاصبانه رژیم صهیونیستی مد نظر قرار گرفته است.
از این رو شاهد آن هستیم که در سال‌های اخیر و هم زمان با افزایش جنایات صهیونیست‌ها در مناطق مختلف سرزمین اشغالی، استقبال از محصولات رژیم صهیونیستی و شرکت‌های وابسته به این رژیم به شدت کاهش یافته است.
حاصل این تحریم‌ها آن بوده که شرکت صهیونیستی تولید و صادرات محصولات کشاورزی «اگرایسکو» به تازگی به خاطر تحریم محصولاتش از سوی کشورهای اروپایی اعلام ورشکستگی کرده است.
از سوی دیگر، کمپانی نفت نروژ نیز سرمایه خود را از چندین بنگاه اقتصادی صهیونیستی خارج ساخته است، این اقدام پس از آن صورت گرفت که این کمپانی متوجه شد که بنگاه‌های یاد شده در زمینه شهرک سازی صهیونیستی فعالیت می‌کنند.
اما این پایان تحریم‌ها نیست، در انگلیس کنگره اتحادیه‌های تجاری و بازرگانی این کشور که بیش از ۵۸ اتحادیه تجاری و بازرگانی انگلیسی در آن عضویت دارند، در کنفرانس سالیانه خود به قطع همکاری این اتحادیه‌ها با شرکت‌ها و سازمان‌های صهیونیستی از جمله اتحادیه تجاری - بازرگانی اسرائیل رأی داد.
این کنگره اعلام کرده است: اتحادیه های تجاری در انگلیس باید روابط دو جانبه خود را با تمام شرکت‌ها و سازمان‌های صهیونیستی مورد بازبینی قرار دهند.

این اقدام نمایانگر قطع بی‌سابقه روابط میان اتحادیه‌های تجاری و بازرگانی انگلیس و اتحادیه تجاری و بازرگانی رژیم صهیونیستی است؛ رابطه ای که به بنیان رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی ارتباط دارد.
در آمریکا یکی از بزرگترین کلیساهای پروتستانِ این کشور با تصویب قطعنامه‌ای خواستار تحریم شرکت‌هایی شده است که از اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کنند.
کلیسای «متحد مسیح» با پیوستن به کمپین «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» تحریم محصولات شهرک‌های صهیونیست نشین و شرکت‌هایی که در اراضی اشغالی فلسطینیان فعالیت می‌کنند، را خواستار شد.
هیات قانونیِ عالی این کلیسا این قطعنامه را با 508 رای مثبت، 124 رای منفی و 38 رای ممتنع تصویب کرد. این قطعنامه دومین اقدام کلیسای متحد مسیح، با یک میلیون عضو و 5 هزار انجمن در سراسر امریکا، علیه اسرائیل بوده است.
در عین حال، دو کلیسای «اسقفی» و «منونیت» در آمریکا نیز در حال رایزنی بر سر تصویب قطعنامه‌ای مشابه علیه رژیم صهیونیستی هستند.
بنابراین برخلاف آنچه تصور و گمان می‌رود که رژیم صهیونیستی دارای قدرتی بسیار شکست ناپذیر است، می‌توان آن را به راحتی و حتی بدون جنگ نیز از پای درآورد.
گروه «دانشجویان کالج بروکلین حامی صلح در فلسطین» در این راستا در این اواخر نمایشگاهی را به منظور نشان دادن قدرت و تأثیر بالای جنبش‌های تحریم صهیونیستی در مبارزه با این رژیم اشغالگر راه‌ اندازی کرد.
این پوسترها که حاصل تلاش مشترک «کمیته خدمات دوستان آمریکا» (AFSC) و «مرکز مطالعات گرافیک سیاسی» (CSPG) است به معرفی بیش از 20 جنبش تحریم از دهه 1950 تا زمان معاصر می‌پردازد.
هدف از برگزاری این نمایشگاه بالا بردن آگاهی مردم و دانشجویان درباره قدرت بالای جنبش‌های مردمی تحریم در براندازی نظام‌های ناعادلانه به ویژه نظام‌های آپارتایدی معرفی شده است.
این نمایشگاه نشان می‌دهد، حتی بدون ریختن قطره‌ای خون نیز می‌توان رژیم صهیونیستی را از پای درآورد، فقط به این شرط که باور داشت.

محمد رضا باب الخانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی