وب نوشت

وب نوشت

"داعش بیانیه داده است! به زودی حمله می کند! می خواهد در یک سینما و فرودگاه و مترو بمب منفجر کند! داعش نزدیک ایران است!" این روزها برخی مردم در خیابان ها، محافل خصوصی و اماکن عمومی از "دولت خودساخته اسلامی" یا همان داعش صحبت می کنند و اوقاتی را که می توانند با خوشی و لذت سپری کنند را با حرف های تلخ، نگرانی و هراس پشت سر می گذارند. یک دختر جوان در ایستگاه مترو در گفت و گو با دوستانش با آب و تاب از داعش می گوید: "دیدید چه بیانیه ای داده؟ گفته قبل از اربعین ایران را به آتش می کشد! اگر الان یک بمب منفجر شود چه کار کنیم؟" مرد جوانی هم بی آنکه به بی اساس بودن حرف های خود توجه کند، یک پیام تلگرامی را برای دوستانش می خواند: "یک جوان اتریشی به ایرانی ها هشدار داده است که داعش چند روز بعد از اربعین در تاریخ های 19 و20 آذر به ایران حمله می کند و قصد انفجار و بمب گذاری در مراکز مهمی مانند دو فرودگاه در تهران و اطراف تهران، یک سینما در تهران و یک فرودگاه در مشهد را دارد!"

جنگ روانی داعش و داعشیان

اربعین هم گذشت و مشخص شد که شایعاتی که برخی ها در فضای مجازی و سایت ها و شبکه های داخلی و خارجی دست به دست و دهان به دهان می چرخاندند از اساس کذب بوده است. قطعا شایعات مربوط به تاریخ های آینده نیز چیزی جز کذب و دروغ نیست. البته آنهایی که به اقتدار اطلاعاتی و نظامی ایران ایمان دارند با بی اعتنایی از کنار این شایعات گذشتند اما برخی مردم بویژه جوانانی که حضور پررنگ (!)

در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام دارند، لحظه ها و اوقات خود را با نگرانی سپری کردند.حتی خود داعش نیز می داند که احتمال و امکان موفقیت این گروه تروریستی برای انجام عملیات خرابکارانه و تروریستی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کمتر است؛ داعش با این حال تلاش می کند که با ایجاد جنگ روانی، خود را از مسیر سقوط و انهدامی که در آن قرار دارد خارج کند.
داعشی ها بیش از هر چیز به جنگ روانی نیاز دارند. این گروه تروریستی حتی اعلام موجودیت خود در عراق را مرهون یک شایعه است: "بخش هایی از عراق به دست گروه موسوم به دولت اسلامی سقوط کرد!" اما واقعیت این بود که هیچ سقوط و تصرفی در کار نبود اما با انتشار این شایعه در شبکه های اجتماعی توسط جوانان ناآگاه و غافل، بهترین فرصت برای جنگ روانی به دست داعش افتاد، برخی از مردم و سربازان عراقی تفنگ ها را زمین گذاشتند و تسلیم شدند! اینچنین بود که گروه تروریستی و فریبکار داعش با کمترین زحمت و هزینه و با توسل به یک دروغ و شایعه، بخش هایی از خاک عراق را تصرف کرد تا دولت و مردم عراق و حامیان انسانیت و آزادگی همچون ایران میلیون ها دلار و میلیون ها ساعت صرف مقابله با داعش در خاک عراق کنند.

هر شایعه، یک قدم به سوی داعش!
جوانان و مردم ایران نیز باید بدانند که کپی کردن یک متن دروغ و انتشار شایعات بی اساس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی درباره داعش کار سختی نیست. اتفاقا داعش به دنبال همین است و برخی از ما نادانسته با انتشار شایعات در خدمت جنگ روانی داعش قرار می گیریم و بی آنکه بدانیم، عضوی از اعضای داعش در جنگ نرم علیه ایران می شویم! هر یک پیام که ما در تلگرام درباره اقدامات احتمالی داعش در ایران کپی می کنیم، به منزله اهدای یک گلوله، یک سلاح و ابزار جنگی به گروه تروریستی داعش است و در مقابل البته غافل از این هستیم که با انتشار هر پیام، هزینه ای را به کشور عزیزمان ایران برای مقابله با تروریسم تحمیل می کنیم.

حال تصور کنید که به جای انتشار شایعات بی اساس به نفع داعش، پیام های متفاوتی را بین خودمان رد و بدل کنیم؛ یعنی مصادیق و مثال هایی از اقتدار اطلاعاتی و نظامی ایران را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تولید و منتشر کنیم تا به مردم اطمینان بدهیم که داعش به عنوان یک گروه تروریستی که در سراشیبی سقوط و انحطاط قرار دارد اصلا دارای توان عرض اندام در برابر کشور بزرگ و قدرتمندی مانند ایران نیست.

اقتدار اطلاعاتی و انتظامی ایران
یقین داشته باشید که با تغییر فضای مجازی و با کنار گذاشتن برخی نگرانی ها در اماکن عمومی، داعش در جنگ روانی علیه ما نیز شکست می خورد. چراکه خواهد دانست که ایرانی ها درک و تحلیل درست و واقعی از شرایط و توان کشورشان دارند و به این راحتی ها در خدمت داعش و به عنوان سربازان جنگ نرم این گروه تروریستی قرار نمی گیرند.
سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به همراه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی این روزها نیز مانند گذشته اشراف کامل به تحرکات تروریست ها دارند. ما نیز می توانیم با درک شرایط، هرگونه تحرک مشکوک را به اطلاع این نیروها و سربازان خدوم کشور برسانیم چراکه تامین امنیت و آرامش جانی و روانی جامعه از جمله مهمترین دغدغه های آنهاست.
 بیایید همچنان به این آرامش و توان اطلاعاتی و انتظامی افتخار کنیم و البته فریب شبکه های ماهواره ای انگلیسی و آمریکایی و وابستگان آنها را برای بحرانی جلوه دادن اوضاع ایران نخوریم. لطفا از حضور نیروهای زحمتکش و دلسوز انتظامی در سطح تهران و کشور، برای این شبکه ها تصویر ارسال نکنید و اگر تصاویری از این حضور در وبلاگ ها یا سایت ها منتشر کردید، پیام و انگیزه شما فقط و فقط نشان دادن اقتدار و امنیت و آرامش کشورمان باشد؛ آرامشی که فراتر و بیشتر از کشورهای همسایه و حتی کشورهای موسوم به قاره سبز است.

محمد رضا باب الخانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی