وب نوشت

وب نوشت

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

عده‌ای باآگاهی و توانایی موانع جلب روزی را کنار زده و عده‌ای دیگر با انجام کارهایی موانعی را برای رسیدن روزی ایجاد می‌کنند. درست است که روزی را خدا داده و بافراهم کردن زمینه و امکاناتی آن را تقسیم می‌کند اما این ما بندگان هستیم که با تدبیر و انتخاب خود مسیر را انتخاب می‌کنیم. شما با شنیدن عبارت "فلانی خوش‌روزی است" اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ آیا غیر‌از این است که روزی را در مصداق مادی، پول و ثروت تعبیر کرده‌اید؟

محمد رضا باب الخانی

امشب شهر ری، در سوگ آسمانی شدن نگینی است که عطر حسن مجتبی را با خود به همراه داشت و زیارتش همسنگ زیارت سیدالشهدا (ع) است. شاهد آن این روایت است که امام هادی (ع) فرمود: «زیارت قبر عبدالعظیم حسنی که نزد شماست، هر آینه مثل زیارت امام حسین(ع) در کربلا است» آری عبدالعظیم حسنی، فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن‌مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد؛ به همین خاطر به «عبدالعظیم حسنی» شهرت یافته است.

محمد رضا باب الخانی

سلام به عزیزان من!
امروز ریز به ریز کارنامه این روزهای شما و این ترم شما و خودم را بررسی می کردم. عکس های سوالات تشریحی را واو به واو تصحیح می کردم تا حقی از کسی ضایع نشود. اما آنچه مرا بسیار عذاب می داد رسوخ کردن پدیده ای به نام دروغ در عمق وجودمان و در عمق جامعه است. شما را سرزنش نمی کنم چون ما بزرگترها به عنوان معلم و پدر و مادر و اولیا فرهنگی جامعه نتوانسته ایم اهمیت اعتماد و راستی و درستی را به شما بفهمانیم و عواقب بی اعتمادی و دروغ را به تصویر بکشیم. با خودم فکر کردم چه می شد اگر ما حداقل در جامعه کوچک کلاسمان می توانستیم به هم اعتماد کنیم و یقین کنیم با تکیه بر تلاش خودمان  مثلا نمره ای را کسب می کنیم. امروز با بچه های زیادی تماس گرفتم .از بعضی ها خواستم درباره راه حل هایشان برایم توضیح دهند. از بعضی ها خواستم دلیل نقص جوابهایشان را بگویند به بعضی ها به طور مستند نشان دادم که چقدر ناشیانه تقلب کرده اند و به خیال خودم مچشان را گرفتم، و بعضی ها هم حق به جانب مرا سرزنش کردند به داشتن شک!

محمد رضا باب الخانی

تخریب قبور ائمه بقیع، حرم امامین عسکریین و حتّی مرقد صحابه نبیّ گرامی اسلام مانند جناب حُجر بن عَدی مسئله ای است که در دوران مختلف و به بهانه های متفاوت مورد سوال و انتقاد از سوی موافقان و مخالفان واقع می گردد. پیروان تقی الدین ابوالعبّاس احمد بن عبدالحلیم بن تیمیّه الحرّانی (م ۷۲۸ ق) کسانی هستند که معتقدند این اقدام بایستی صورت گیردبدین منظور فتوای او و مستندات آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

محمد رضا باب الخانی