وب نوشت

وب نوشت

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

یادش بخیر قدیما که "بی کلاس" بودیم بیشتر دور هم بودیم و چقدر خوش میگذشت و هر چقدر با کلاس تر میشیم از همدیگه دورتر میشیم. قدیما که "بی کلاس" بودیم و موبایل و تلفن نبود و واسه رفت و آمد وسیله شخصی نبود، همیشه خونه ها تمیز بود و آماده پذیرایی از مهمونا و وقتی کلون در خونه در هر زمانی به صدا در میومد، خوشحال میشدیم؛ چون مهمون میومد و به سادگی مهمونی برگزار میشد. آخه چون "بی کلاس" بودیم آشپزخونه ها اوپن نبود و گازهای فردار و ماکروفر و… نبود و از فست فود خبری نبود، ولی همیشه بوی خوش غذا آدمو مست میکرد و هر چند تا مهمون هم که میومد، همون غذای موجود رو دور هم میخوردیم و خیلی هم خوش میگذشت. تازه چون "بی کلاس" بودیم میز ناهارخوری و مبل هم نداشتیم و روی زمین و چهارزانو کنار هم مینشستیم و میگفتیم و میخندیدیم و با دل خوش زندگی می کردیم. حالا که فکر میکنم میبینم چقدر "بی کلاسی" زیبا بود! آخه از وقتی که با کلاس شدیم و آشپزخونه ها اوپن شدن و میز ناهار خوری و مبل داریم و تازه واسه رفت و آمد همگی ماشین داریم و هم تو خونه تلفن داریم و هم آخرین مدل تلفن همراهو داریم و خلاصه کلی کلاسهای دیگه؛ مثل بخار پز و انواع زود پز و… داریم  ولی دیگه آمد و شد نداریم! چون خیلی با کلاس شدیم! تازه هر از چند گاهی هم که دور هم جمع میشیم، کلاً درگیر کلاسیم و از صفا و صمیمیت و دل و از همه مهمتر سادگی خبری نیست!! لعنت بر این کلاس که ما آدما رو اینقدر از هم دور کرده و اینقدر اسیر کلاسیم که خیلی وقتا خودمونم فراموش کردیم.

محمد رضا باب الخانی

باسمه­ تعالی

السَّلام عَلَیک یا رَبیعَ الانام و نضرهَ الایام

با اهدا درود و تحیت

پس از حمد و سپاس معبود یکتا و صلوات و درود بر سرورکائنات حضرت ختمی­ مرتبت نبی اکرم محمدمصطفی(ص) و اهل­بیت عصمت و طهارت علیهم­ السلام ضمن تبریک به مناسبت تقارن فرارسیدن سالروز بعثت سرور کائنات حضرت محمد مصطفی علیه آلاف التحیه و الثنا با فرارسیدن موسم فرح افزای ربیع که خود فصلی نو را به سرا پرده کائنات با قامتی فزون از طراوت و سرشار از کرامت حضرت محبوب نوید می دهد. حلول سال جدید و تولد دوباره طبیعت را با شوق آمدن مولود کعبه به شادی می نشینیم تا آستان دلمان را با بهار وجودش قرین سازد.

امسال نیز با همه فرازها و فرودهایش پایان پذیرفت و فراش طبیعت در اوج کمال برای شما رنگی از خاطره آفرید تا در گذر عمر غفلت نکنیم که آرامش جانمایه زندگی است و زندگی خود گوهری مالامال از محبت و آکنده از صمیمیت در سایه سار امید و انسانیت است. نوروز پیروز این رستاخیز طبیعت که طلایه­ دار بهار دلنشین است، تداعی کننده معاد و متحول ساز وجدان بشری است تا به مدد آن انسان آگاه از نظم، عیوب خود بزداید و در طلب فصل نو ساز زندگی را به دور از اغراض مذموم، در پرتو فضایل ممدوح به طرحی نیکو ترسیم نماید. در آستانه حلول سال یک هزار و سیصد و نود و هشت هجری خورشیدی به رسم ادب و احترام، حسب انجام وظیفه خویش از تلاش های بی شائبه و خدمات ارزشمند شما همراهان گرامی به تأسی از فرمایش گهربار عالم آل محمد علیه افضل صلوات المصلین که فرمودند: « مَن لَم یَشکُر المُنعم مِن المَخلوقین لَم یَشکُر الله عَزَّ وَ جَلّ » تقدیر و تشکر نموده، عید نوروز این رستاخیز طبیعت که نیکو یادگار نیاکان، پیام آور صلح و دوستی، سفیر عشق و محبت است را تبریک و تهنیت عرض نموده، سالی سرشار از سلامتی و سعادتمندی را در پرتو عنایات حضرت ولیعصر ارواحنا فداه از درگاه حضرت الوهیت مسئلت می نمایم. بهار شوق انگیز بر قامت سبز وجودتان شکوفه باران باد. لبتان سرشار از خنده، قلبتان از مهر آکنده، دولتتان پاینده و طالع عمرتان فرخنده و تابنده باد./

با تجـــــدید احتـــــــــــــــــرام

بهار ۱۳۹۹ هجری خورشیدی

محمد رضا باب الخانی