وب نوشت

وب نوشت

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره کاندیدای اصلح معیارهایی را تعیین کرده اند که عین عبارات ایشان در ذیل نقل می شود: چیزی که لازم است عرض کنم این است که در این موقع که یک مرحله دیگری از مراحلی که در کشور ما می‌خواهد تحقق پیدا بکند در دست اجراست، و آن تعیین رئیس جمهور است. باید توجه داشته باشند آقایان که آن صفتی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور تعیین کرده‌اند مراعات کنند.

محمد رضا باب الخانی

کسى که به خدا ایمان دارد و عبادت ‏هاى طاقت‏ فرسا هم انجام مى‏ دهد ولى امام لایقى از طرف خدا ندارد، تلاشش بى‏ فایده است. در حدیث از امام باقر علیه السلام است «مَنْ دانَ اللّهَ بعبادَةٍ یَجْهَدُ فیها نَفْسَهُ وَ لا اِمام لَهُ مِنَ اللّه فَسَعْیُهُ غَیر مُقْبُولٍ» (وسائل‏ الشیعه، ج۱، ص۹۰) کسى که به خدا ایمان دارد و عبادت ‏هاى طاقت‏ فرسا هم انجام مى‏ دهد ولى امام لایقى از طرف خدا ندارد، تلاشش بى‏ فایده است. اگر رهبر آسمانى بود، پرستش خدا به طاغوت پرستى کشیده نمى ‏شد و قوانین آسمانى تبدیل به خرافات نمى‏ گردید و نمازهاى جمعه، با همه شکوهش، به نفع طاغوت ‏ها نمى ‏انجامید و حج، این مظهر قدرت و عزّت اسلام و مسلمین، چنین بى اثر یا به سود حکام دور از اسلام تبدیل نمى ‏شد.

محمد رضا باب الخانی

یکی از زیباترین و با ارزش ترین حرفه و مشاغل دنیا حرفه ی معلمی است، البته معلمی کاری بالاتر از یک حرفه و شغل است؛ چه بهتر که بگوییم معلمی یک نوع عشق است، چرا که کار و تلاش یک معلم چیزی جز عشق به شاگرد نیست. یک معلم با حِس نوع دوستی، سعی دارد مُتربی خود را به گونه ای آموزش دهد که در بهترین و بالاترین جایگاه علمی و اجتماعی قرار گیرد، البته این مطلب به معنای تأیید و تحسین فعالیت همه معلمان نیست؛ چرا که پاره ای افراد در این صنف به واسطه دارا نبودن شاخص های معلم خوب، ثمره ای جز گمراه کردن متربیان و شاگردان به دنبال ندارند.

محمد رضا باب الخانی