وب نوشت

وب نوشت

نوروز رسیده و حالا خیلی ها خود را برای یک سفر طولانی آماده می کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که کل تعطیلات را در سفر خواهید بود، باید بدانید که در خطر یک دردسر بزرگ قرار دارید: اسباب کشی سفری. درست است که نصف یک ماه از خانه و کاشانه تان به دورید اما این دلیل نمی شود که به اندازه یک زندگی کامل با خودتان وسیله ببرید و چمدانتان را سنگین کنید. برای سفرهای طولانی که بیش از 10 روز طول می کشند، همه یک چمدان بزرگ و سنگین بر می دارند اما ما به شما توصیه می کنیم کمی سبک بار تر سفر کنید. چطوری؟ این طور که ما می گوییم. یک ساک کوچک که نهایتا 70 سانتی متر باشد کافی است. چگونگی آن را در ادامه برایتان توضیح داده ایم.


ساک دستی پارچه ای
ساک های پارچه ای جمع و جور و سبک هستند و حمل آنها نیز آسان است. در ضمن، می توانید آن را پس از سفر بشویید و تمیز شود. سبک بودن ساک این مزیت را دارد که سفر را برایتان آسان تر می کند و مجبور نیستید هر جا می روید، یک چمدان بزرگ را با خود به این طرف و آن طرف بکشید.  البته نمونه ای را انتخاب و خریداری کنید که تحمل وزن سنگین را داشته باشد و در میانه سفر دستتان را در حنا نگذارد. یعنی حتما به کیفیت جنسی که خریداری می کنید توجه داشته باشید.


از هر چیزی یکی دو تا بردارید.
سفر جایی نیست که شما همه تجهیزاتتان را همراه داشته باشید. لازم نیست یک جفت کفش رسمی، یک جفت کفش راحتی و یک جفت کفش ورزشی بردارید. هر کسی شما را ببیند متوجه می شود مسافرید و از شما انتظار ندارد در تعطیلاتتان لباس رسمی پوشیده باشید. همین طور لباس های تان را لازم نیست رنگ به رنگ عوض کنید. حداکثر 2دست لباس بردارید و هر بار نیاز بود یکی از آنها را شسته و دیگری را بپوشید.

پیراهن های بلند لازم می شود.
پیراهن ها بلند و خنک که حجم کمی اشغال می کنند برای سفر گزینه های مناسبی هستند. شست‌وشوی این لباس ها بسیار آسان است. مانتو و روسری های سبک و ابریشمی هم برای خانم ها گزینه های خوبی هستند. البته این موارد برای مناطق گرم است و بدون شک برای مناطق سرد به لباس های گرم تر و حجیم تر نیاز دارید. می توانید انواع بافت هایی که ظریف و از جنس پشم هستند را انتخاب کنید تا جای زیادی را اشغال نکند. همچنین توصیه ما این است که به جای پوشیدن لباس های خیلی ضخیم، یک لباس نازک نخی با خود ببرید و گرمای مورد نیاز را با ژاکت تامین کنید. به این ترتیب هر وقت که خواستید می توانید ژاکت را بردارید و لباس نازک را در خانه یا هتل بپوشید.


زیپ کیپ های معجزه گر
زیپ کیپ ها یا زیپ لاک ها یا همان کیسه های زیپ دار در اندازه های مختلف ساخته شده اند تا به شما خدمت کنند. باور کنید که جز این نیست. این زیپ کیپ ها می توانند لوازم ریز و درشت شما را در خود جای دهند و از دردسر گم شدن وسایل یا در هم پیچیدن و بهم ریختگی آنها نجاتتان دهند. برای جدا کردن لباس های زیر، زیورآلات، مسواک ها و... می توانید از زیپ کیپ های مختلف استفاده کنید و همه آنها را در یک کیسه بزرگ زیپ دار یا پارچه ای جای دهید و در ساکتان بگذارید.


وسایل بهداشتی را چه کنیم؟
برای سفرهای بهاری و تابستانی، حتما انواع ضدآفتاب، لوسیون های محافظت از پوست، دستمال های مرطوب، لوسیون های شونده، سرم مو، لوسیون بدن و ... را همراه خود داشته باشید. از ساک های کوچک که مخصوص وسایل آرایشی و بهداشتی هستند، بهره بگیرید و همه وسایل را به طور منظم داخل آن بچینید تا فضای کمتری اشغال کنند. در ضمن، در اثر فشار هم بیرون نریزند و ساک را کثیف نکنند.

محمد رضا باب الخانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی