وب نوشت

وب نوشت

قرار بود 12 بهمن خبر خاصی از جانب احمدی نژادی ها بیاد روز 12 بهمن در سایت رسمی آنها این جمله درج شد که " به زودی می آییم"! محمود احمدی نژاد که در تاریخ سیاست ایران در سال 84 به طور خاصی شروع شد با اینکه در سال 92 و تحویل کرسی ریاست جمهوری  از جایگاه قدرت پایین آمد اما فعالیت های آخرین روزهای وی در کسوت رئیس دولت نشان داد که او قصد کنار کشیدن از صحنه سیاست را ندارد. همزمان با ثبت نام انتخابات یازدهمین ریاست جمهوری حرف از کاندیدای دولت به میان آمد موردی که قبل از هر چیزی نشان از عزم دولت برای ادامه راه خود داشت؛ در واقع گویا دولت نمی خواست کنار بنشیند  که این مهم با یک حاشیه بزرگ واقع نمایی شد و مشایی همراه با محمود احمدی نژاد برای ثبت نام به ساختمان وزارت کشور رفت. ثبت نامی که حاشیه های بسیاری برای دولت داشت از کار اشتباه و غیر عرف رئیس دولت دهم در حمایت از یک کاندیدا تا حمایت همه جانبه احمدی نژاد از وی با جملاتی چون احمدی نژاد یعنی مشایی  و مشایی یعنی احمدی نژاد.
 اما بعد از اینکه با رد صلاحیت مشایی ،محمود احمدی نژاد مجبور شد که عطای دولت را به لقایش ببخشید همواره کنجکاوی هایی وجود داشت که سرنوشت احمدی نژاد چه خواهد شد؟ آیا او ساکت خواهد نشست؛ آیا به دانشگاه بر خواهد گشت یا به سراغ تاسیس یک حزب می رود؟
عضویت در مجمع تشخیص مصلحت

یکی از گمانه هایی که برای شغل بعدی رئیس دولت دهم همواره مطرح بود عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود گمانه ای که به واقع پیوست و احمدی نژاد در تاریخ 13 مرداد 93با حکم رهبری به عضویت مجمع در آمد. عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر گمانه ها برای او بود که این گزینه محقق نشد.

برگشت به دانشگاه

احمدی نژاد قبل از برعهده گرفتن پست¬های اجرایی به عنوان یکی از اعضای هئیت علمی دانشگاه علم و صنعت شناخته می-شد و از سال 1368 عضو هئیت علمی این دانشگاه بوده است و در سال 1376 موفق به اخذ مدرک دکتری خود شده است. او همچنین همزمان با ریاست جمهوری اش سعی در ماندن در دانشگاه را داشت و برای همین بسیاری از اذهان بازگشت او را به اصل خود یعنی مهد علم زیاد می دانستند که این اتفاق نیز افتاد اما بسیار متفاوت تراز گمانه ها رئیس دولت نهم و دهم به سمت تاسیس دانشگاه قدم گذاشت دانشگاه ایرانیان که در اخر هم نتوانست از مرحله شورای عالی انقلاب رد شود و این مورد هم با حاشیه هایی روبرو شد.
از مشاور روحانی تا رئیس سازمان ملل
اما جالب ترین گانه ها موضوع انتصاب وی به عنوان مشاور روحانی و همچنین ریاست سازمان ملل بود گمانه ای که از ابتدا بیشتر شبیه یک طنز بود.
اولین بار گزینه مشاور شدن وی را عارف مطرح کرد وی هفته پس از انتخابات و در مصاحبه با یکی از نشریات این پیشنهاد را مطرح کرد. در این باره از عارف سوال شده است:
* اگر رئیس‌جمهور می‌شدید به آقای دکتر احمدی‌نژاد چه پستی را پیشنهاد می‌کردید؟
- من فکر می‌کنم روسای جمهور گذشته، نباید هیچ پست اجرایی بگیرند. به هیچ وجه، اما در جایگاه مشاور عالی باید از همه روسای جمهور استفاده شود.
* یعنی الان به دکتر روحانی توصیه می‌کنید که از ایشان به عنوان مشاور عالی استفاده کنند؟
حتماً. من توصیه‌ام به آقای روحانی این است که از تمام مدیران ارشد نظام در جایگاه خودشان استفاده کنند.
رئیس حزب بهار
احمدی نژاد هیچگاه خود را فردی حزبی ندانست وی حتی با اینکه با حمایت احزاب اصولگرا روی کار آمد هیچگاه خود را یک اصولگرا و فردی در این جناح عنوان نکرد با این حال گمانه هایی درباره تاسیس حزب توسط او بعد از ریاست جمهوری مطرح شد حتی برخی اسم  و ادرس حزب او را اینگونه مطرح کردند:«بنیاد بهار» در خیابان ولیعصر تهران!
شهردار تهران
احمدی نژاد اولین پله جدی خود را در عرصه سیاست  و میان افکار عمومی با رسیدن به کرسی شهرداری تهران طی کرد.  به همین جهت عده ای نشستن دوباره در بهشت را برای او بعد از ریاست جمهوری محتمل می دانستند.

آخرین گام جدید و جدی!
همان طور که ذکر شد از میان تمام این گمانه ها عضویت در مجمع تشخیص مصحلت و ورود به دانشگاه – تاسیس دانشگاه-این دو مورد محقق شد اما هیچ گاه از او خبری مبنی بر ورود مستقیم به عرصه سیاسی منتشر نشد او تا به حال بیشتر سعی در سکوت کرده بود اما هر چه زمان می گذرد و شاید هر چه بیشتر به انتخابات مجلس نزدیک می شویم خبرهای بیشتری از فعالیت های وی منتشر می شود  به ویژه حامیان او کم تر در عرصه های گوناگون حاضر می شوند در عرصه رسانه تا به حال خبرهای متعددی از تاسیس رسانه های مختلف  چون رادیو و مطبوعات توسط آنها به گوش رسیده است و در عرصه سیاسی نیز تشکل های حامیان وی نیز گرم است.
اما اولین خبر که  حاکی از زنگ حضور جدی تر احمدی نژاد و بازگشت سیاسی وی بود در روز 12 بهمن رخ داد از مدت ها قبل خبرهایی مبنی بر خبری جدید از احمدی نژاد و حتی اقدام به نشستی خبری در روز 12 بهمن به گوش می رسید حتی  در صفحه ای که  اینستاگرام منتسب به احمدی نژاد است  نوشته بود" 12 بهمن؛ خبری در راه است" که بعد ها یکی از نزدیکان او در این رابطه از رونمایی سایتش در روز 12 بهمن خبر داد. دقایقی بعد از بالا آمدن این سایت که در صفحه نخست آن این عبارت نقش بست: "به زودی می آییم"
خبری که می تواند در در معادلات سیاسی و عرصه افکار عمومی تاثیر گذار باشد و بیش از همه عده ای را نگران خواهد کرد این بازگشت در هر سطح و نوعی که باشد آیا این بازگشت حاشیه سازی های همیشه رئیس دولت دهم و برخی از نقاط ضعف او چون بد اخلاقی ها، فسادهای مالی  و فکری اطرافیان و...  را با خود به همراه خواهد داشت.

محمد رضا باب الخانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی